ورود اعضاء
عضویت در انجمن
دومین لایو اینستاگرامی با رویکرد معرفی اولین کنفرانس ملی انجمن
تاریخ خبر : چهارشنبه 29 مرداد 1399
برگشت به صفحه قبل
لایو اینستاگرام انجمن با عنوان "نظریه‌های موج پنجم و پایداری نوآورانه هوشمند برای آینده انقلاب صنعتی چهارم" برگزار شد.

اقتصاد مدرن جهانی در آستانه انقلاب صنعتی جدیدی است که این انقلاب با گرایش‌های واقعی بسیاری اثبات می‌شود. طی دهه‌های اخیر، محققان کشورهای جهان تحقیقاتی را انجام داده‌اند که به فناوری‌های جدید منجر شده‌اند. بیشتر این فناوری‌ها در حوزه تولید پیشرو (نوآوری‌های فناوری) هستند و در حوزه واقعی اقتصاد قرار دارند. فناوری‌های مزبور باید توسعه فزآینده‌‌ای از حوزه‌های جدید فناوری پیشرفته را شکل دهند و تحریک کنند، اما هنوز در عمل از آن‌ها استفاده ‌نشده است.

در راستای معرفی اولین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، دومین لایو اینستاگرامی با حضور پروفسور حمید دوست محمدیان از دانشگاه FHM آلمان، دکتر بابک مختاری دبیر علمی کنفرانس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر علی محمد نیکبخت رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در تاریخ 28 مردادماه 1399 ساعت 21 برگزارشد.

در این لایو، ابتدا رئوس برخی از اقدامات انجمن توسط دبیرخانه معرفی شدند. سپس آقای دکتر نیکبخت از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، در مورد تأثیر انقلاب صنعتی چهارم بر استانشان و نیز اهمیت اولین کنفرانس ملی انجمن و نقش آن بر گفتمان‌‌سازی در حوزه فناوری و نوآوری پرداختند.

سپس آقای پروفسور حمید دوست محمدیان، استاد مدعو دانشگاه فنی برلین، مشاور پیشین شهردار کوپنهاگ، استاد تمام رشته مدیریت پایداری بین‌الملل در دانشگاه FHM آلمان و استاد و عضو هیات مدیره مؤسسه توسعه مهارت‌های مدیریتی لندن به گفتگو پیوستند و در مورد نظریه‌های موج پنجم و پایداری نوآورانه هوشمند و تأثیر کرونا به عنوان یک ابر شتابگر در حوزه فناوری، صنعت و ... به طور مفصل توضیح دادند.

منتظر لایوهای آتی با مباحثی چون موج پنجم و انقلاب صنعتی چهارم باشید.