ورود اعضاء
عضویت در انجمن
نشست اعضای هیأت مدیره انجمن با مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)
تاریخ خبر : شنبه 25 بهمن 1399
برگشت به صفحه قبل
در راستای تحلیل اکوسیستم نوآوری و فناوری در آموزش عالی کشور و طرح موضوعات صنفی مرتبط با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی، جلسه‌ای در روز 21 بهمن‌ماه 1399، با حضور جناب آقای دکتر غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر باقری، قائم مقام محترم وزیر و رئیس مرکز هیأت‌های امناء و هیأت‌ ممیزه مرکزی، جناب آقای دکتر رحیمی، معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت عتف، جناب آقای دکتر کشمیری، مدیر کل محترم دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری و اعضای محترم هیأت مدیره انجمن، در محل وزارت عتف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، در مقطع فعلی، کشور در حال تجربه تحولات سریع و اساسی در حوزه اکوسیستم نوآوری می‌باشد. از آنجا که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌واسطه نهادهای فناوری به‌خصوص پارک‌های علم و فناوری، همواره نقش کلیدی در شکل‌گیری و توسعه این اکوسیستم داشته و دارد، لذا مباحثی از قبیل ارتقای ساختار نوآوری و فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، لزوم برون‌سپاری برخی وظایف وزارت عتف از جمله نظام ارزیابی و پایش به نهادهای مرتبط نظیر انجمن‌های علمی، روش‌های ارتقای سطح توسعه همکاری پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضمن استقبال وزارت عتف از موارد پیشنهادی انجمن، مقرر گردید پیشنهادات انجمن بررسی و بخش‌های قابل اجرا، در دولت حاضر انجام شود.

انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور نیز در زمینه همکاری با وزارت عتف در آموزش و توانمندسازی مدیران جدید در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، ارزیابی و پایش اکوسیستم‌های نوآوری و فناوری و مشاوره در انجام مطالعه و تدوین سند توسعه نوآوری و فناوری استان‌ها، اعلام آمادگی نمود.