ورود اعضاء
عضویت در انجمن
ارتقاء رتبه انجمن ازC به B
تاریخ خبر : یکشنبه 28 فروردین 1401
برگشت به صفحه قبل
بر اساس ارزیابی عملکرد انجمن‌های علمی کشور توسط کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران موفق به کسب رتبه B گردید.

در گزارش جدید از ارزیابی عملکرد انجمن‌های علمی که توسط کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صورت گرفته است؛ رتبه انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران از رتبه C به رتبه B ارتقاء یافته است. این کمیسیون هر سال عملکرد انجمن‌های علمی را براساس عملکرد سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌کند. اين روش اجرايی با اهداف: نظارت بر عملکرد انجمن‌ها، سنجش کیفیت عملکرد انجمن‌ها و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود انجمن‌ها منتشر شده است که به منظور تبيين مدل ارزيابي عملكرد انجمن‌ها، ايجاد هماهنگي و دستيابي به زبان مشترک، ارائه مي‌گردد.

فعالیت‌های مناسب انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در زمینه‌های آموزشی، شبکه‌سازی، بین‌المللی، خدماتی با ارزش افزوده و ... باعث شد تا تنها یک پله به بالاترین رتبه برای انجمن در رتبه بندی کمیسیون انجمن‌های علمی (A) باقی بماند.

در حال حاضر حدود ۳۷۰ انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور وجود دارد و طبق تقسیم‌بندی کمیسیون، انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری در زمره انجمن‌های گروه بین‌رشته‌ای قرار دارد. در این ارزیابی، عملکرد انجمن‌ها از پنج منظر توانمندی، مدیریت علمی و ایفای نقش مرجعیت، توسعه تعاملات ملی، توسعه تعاملات بین‌المللی و فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه و بر اساس شواهد و مدارک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عملکرد انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با شروع فعالیت هیأت مدیره سوم از F به C و در ادامه با یک پله ترقی در سطح B ارزیابی شده است که این دستاورد ارزشمند را به یکایک اعضای محترم تبریک گفته و از تمامی دست اندرکارانی که در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های انجمن همکاری داشته‌اند، سپاسگزاری می‌نماییم.